>Amazonit

8 Tem

>

Bu taşı sevgili amazonum Nesloş’a itafen yazıyorum🙂

Rio Negro’da yaşayan Kızılderililer tarafından Amazon taşı olarak adlandırılmış efsanevi “erkeksiz kadınlar ülkesinden” geldiğine inanılmıştır. O zamanlar geçerli olan taş nefrit olsa da 18. yüzyılda bu taş onun yerini almıştır. Kızılderililer genellikle tedavi amaçlı kullandılarsa da, onlar için bu taş aynı zamanda kutsal olarak kabul edilmiştir. Doğumda rahim ağzının rahat açılmasını sağlayarak doğumu kolaylaştırdığına inanılırmış efendim… (keşke doğumlarımdan önce öğrenseydim bunu:) ) Kas ağrılarına da iyi geliyormuş, özellikle boyun ve sırt ağrılarına… (Eh kolay değil tabi amazonlar ormanda savaşsınlar savaşsınlar… heryerleri tutuluyordur zavallıların… haliyle çareyi kutsal taşlarında arıyorlar ) Ritim bozuklukları (dansçılara önerilir şaka tabi…) gibi kalp rahatsızlıkları, dolaşım bozuklukları (dolaşım bozukluğuna yaramayan bir taş da yok mudur ??? ), baş ağrısına iyi gelirmiş… (Elif duyrulur bak migrene de iyi geliyormuş ) Metobolizmayı hızlandırırmış (kilo vermeyi de kolaylaştırır bu o zaman…) sinir sistemini dengelermiş.. (sinirlenmeyiniz efendim amazonit yardımınıza koşar) Efendim her taş gibi bunu da akan su altında haftada bir defa temizleyip, bir saat güneşte bırakarak bakımını yapabilirsiniz…

Yengeç burcuna denge, Kova burcuna canlılık veriyormuş… ( desenize amazonit kolyemi her taktığımda o yüzden içim içime sığmıyor, pek bir janjanlı görüyorum kendimi )

Eh bu çok yararlı taşın bişileri bende olmazsa olmazdı değil mi Amazonum İşte sandığımdaki Amazonit tasarımım. Aman ben bunu takarken beyler dikkat🙂

Bir Cevap Yazın

